pondělí 7. července 2014

Rachot strojů - "...vesele se žije!" (2007) - texty

...vesele se žije! - Klíšťata

Album ...vesele se žije!
když skupina turistů zdolávala meze
nemoh´ tušit nikdo z nich co tady v trávě leze
podle mapy doleva a potom už jen kousek
na rameni začlo tížit pití a pár housek
vedro už se nedá snýst a všichni se vlečou
sednou pod keř a koukaj jak zemědělci sečou
jenže chlápek netuší a ani jeho dcery
že do nich tak deset klíšťat vráží chelicery
ráno bylo v aktuální zprávě
klíšťata se přemnožila právě
nedaj košem člověku ni krávě
výskyt hlavně v keřích anebo v trávě
krvežíznivý potvory napadaj dětský tábory
vysávají houbaře lesáky aji chataře
uběhne pár vteřin vpustí ti ixodin
krev ztrácí srážlivost může jí nasát dost
rána se nehojí jsi málo imunní
rudej flek znamení - nakažení
bez injekce můžeš dostat třeba zánět mozku
s ním i další choroby udělaj z tebe trosku
nalehko to nejde brát na to vezmi jed
armáda obecných klíšťat umí zabíjet
ráno ...

...vesele se žije! - Stopařův lament

Album ...vesele se žije!
křičím jaká je to tady zakopaná prdel
když už trčím tři hodiny v hradci u svodidel
ty svině vůbec neberou a čuměj jako trubky
a když už vemou někoho tak zmalovaný čubky
padla na mě apatie přestávám být bdělý
ještě k tomu začlo pršet to je vážně skvělý
nejradši bych zašel na pívo a kulábr
jenže nemám prachy tak tu škrábu na kandelábr:
ty seš ten grázl - co nikdy nevezme stopaře
ty seš ten grázl - co mu ještě plivne do tváře
ty seš ten grázl - co si svoji prdel vozí sám
ty seš ten grázl - a já prochcaný boty mám
v jindřicháči na kruháči směrem na budějice
choděj kolem samý kočky a já zmoklej jak slepice
ať si mávám jak si mávám nechtějí mě brát
mám žízeň hlad chce se mi spát a k tomu na velkou
u pangejta hledám provaz vyřízenej jsem
kdybych na to měl tak bysem jel autobusem
jenže tohle tady zdá se nikdo nechápe
ty kurvo ať ti někdo kastli klíčem podrápe
ty seš ten grázl - co nikdy nevezme stopaře
ty seš ten grázl - co mu ještě plivne do tváře
ty seš ten grázl - a já prochcaný boty mám
ty seš ten grázl - co si svoji prdel vozí
zásadně a vždycky jenom sám

...vesele se žije! - Mrchožrouti

Album ...vesele se žije!
toho kluka od naproti ráno přejel vlak
funebráka co ho sbíral z toho trefil šlak
do večera obě těla někam zmizela
sousedovic rodina v klidu večeřela
odmalička ve mně soused vyvolává strach
už tenkrát co se nastěhoval vypadal jak vrah
mohla to bejt fantazie a bylo jí dost
když vyhrabal na zahradě náš pes lidskou kost
sousedi sedí doma u stolu - v kuchyni
jak mrchožrouti žerou mrtvolu - kousni ji
nad nima krouží hejno much - fuj
nasávaj kafilérní vzduch
mrtvoly jdou na dračku pro sousedovic stůl
sebevrah na sračku nebo jen těla půl
hokejista co ho na rybníce zabil puk
úplně všechno sežerou a je jim to fuk
sousedi sedí ...

...vesele se žije! - Učitelka

Album ...vesele se žije!
škodila prudila ke dnu topila
a každá duše se vroucně modlila
aby už tuhle svini pepka trefila
aby se konečně v pekle smažila
toho kdo se snažil bránit srazil školní řád
pro absurditu autority chtěl to leckdo vzdát
až barikády u sborovny jednou budou stát
pak ti zbyde leda možnost na útěk se dát
když tě velká žízeň v hrdle pálí
a černej mrak tvůj mozek permanentně halí
neváhej neváhej - pryč ze školy utíkej
hned se v dobrý promění - všechny špatný znamení
i když je to jenom sen - že už jseš ze školy ven
co bude zejtra uvidíš - stejně na tom nic nezměníš
hrůza školního teroru - nemožnost svýho názoru
víš že nejseš žádnej vůl - ta potřebuje jako sůl
sekyru kulku do hlavy - chce to jen trochu odvahy
co je to za kráčmeru - ta už patří do sběru
když máš přijít na řadu - radši ji kopnout pod bradu
"ty vole ty vole" - křičí děti ve škole.
tak už si zabal kufry fofrem táhni pryč
prostě změnil ze dne na den majitele bič
jen si to zkus tady zůstat přehlížet zlej sen
nevím jestli zrovna tobě bude lehká zem
nastane doba kdy přestaneš se smát
až se ti noční můry začnou v noci zdát
s krumpáčem v ruce budu v každým snu stát
proč ho najdou ve tvý hlavě nebudou se ptát

...vesele se žije! - Kretén

Album ...vesele se žije!
kretén - ignorovat
kretén - vystěhovat
kretén - izolovat
kretén - likvidovat
kretén jsem já - a ty se tomu divíš
i ty budeš kretén - jenže tohle těžko změníš
kreténem se staneš i když si dáš pozor
protože máš mozek a tak máš i svůj názor
každej malej náznak moci s paragrafem nebo v hrsti
vyvolává kreténismus kterej je mu proti srsti
kreténa už z dálky poznáš nemocí je prolezlej
je to jako rakovina odchyt je tu zákonnej
kretén - ignorovat
kretén - vystěhovat
kretén - izolovat
kretén - likvidovat
je tu snaha léčit - vždycky tady byla
metody se mění - nemoc ale zbyla
kretén není stigma však úsilí je stále
kreténů se zbavit oni se rodí dále
kretén leží v cestě už nemůže uhnout
každej se dá přeject jen kretén si chce lehnout
kretén bude vždycky dá o sobě vědět
kretén není člověk nemůže jít sedět
každej malej náznak ...

...vesele se žije! - M.H.D.

Album ...vesele se žije!
vyměnil jsem podestýlku rodný vísce vale dal
oči se mi ještě klíží z toho jak jsem brzo vstal
v blažkovicích na nádraží nemůžu furt uvěřit
že jedu za tetou z města tramvají se povozit
mačkám čudlík automatu potom jsem tam dvacku dal
prachy sežral lístek nedal málem jsem ho rozkopal
příjezdem ho zachránila tramvaj městské dopravy
narván dovnitř davem lidí začínám mít obavy
chceš výlet do divočiny - divočiny m.h.d.
tak si naskoč do šaliny - do šaliny d.p.m.b.
v noční můru den se mění - to asi to klima
uvnitř vokna zapocený - venku zase zima
záhy zjistím že su špatně ale už to nejde ven
hrudí korpulentní dámy a krosnou su uvězněn
zlitej chlap ve středním věku na mě dejchá potravu
důchodci přivíraj vokna že jim táhne na hlavu
projeli jsme pár zastávek pak teprv opadl pres
zbyla ženská s kočárkem - děti nákup denní stres
ještě vzadu za mnou seděl šedovlasej senior
s plackou co mi strčil pod nos řekl:
"já su revizor, kontrola jízdenek prosím."
chceš výlet ...
marně mu teď vysvětluju že jsem tady poprvé
o rozbitým automatu slyší dnes už podruhé
tesilová taška s husou zmijovka upřímnej vzhled
není pro něj argumentem napařil pokutu hned
teta všecko zamázla a radši ať už nejezdím
když nezvládnu koupit lístek že prej se dost prodražím
hlavně že si vzala husu tak ať se z ní posere
na nádraží dojdu pěšky šalina mě nebere
chceš výlet ...
"prosím pozor, zastávka leží v tarifní zóně 101!"

...vesele se žije! - Restaurace Na Střelnici

Album ...vesele se žije!
třicátýho září dva tisíce tři
zavřeli nám ze dne na den naši střelnici
pípu umlčeli vypli agregát
s bílou vlajkou musel se vzdát zdenda kamarád
otevřte si hospod kolem třeba dvě stě
tohle byl kus historie v našem nudným městě
vždyť je stejně jedno kam se chodí chcát
nechci hajzly s fotobuňkou střelbu jsem měl rád
tak ji zavřeli že je prodána
siroty po ní zůstaly
i přicházely každičkého rána
a střelnici svou hledaly
kdepak jsou ty její děti
kdepak asi můžou být
se slzama v očích musí
všichni teď bublinky pít... a pít
jak by bylo krásný teď stoj času mít
vrátit se na starou střelbu dobrý pivo pít
o starostech denních nemít ani šajn
vevnitř nebo na zahrádce vždycky bylo fajn
nehrálo se na to kdo je lepší člověk
každej si byl s každým rovnej bez ohledu na věk
platila tu pravda co svět světem stojí
rány z práce nebo školy v hospodě se hojí 
tak ji zavřeli ...

...vesele se žije! - ...pomůže ti kladivo!

Album ...vesele se žije!
to zrovna to teda to uhodli jste akorát
to myslíte že můžete teďka doma klidně spát
tady máte vercajk děti táhněte do garáže
a ukažte kdo dokáže kvalitnější montáže
protože jak se říká když chceš býka na podlahu skoliti
nestřílej ho do pytlíka a nekopej do řiti
když chceš zase třeba prase na prejt nebo jelito
když tě všechno zradilo - pomůže ti kladivo
nakrkli mě mocipáni z národního výboru
že prej nesmím mít oboru na svým vlastním úhoru
předsednictvo výboru mě tímto pěkně zklamalo
já měl však s sebou kladivo co jim kosti zlámalo
protože ...
moje stará jednou křičí:
"ty jseš pořád někde v piči
a já abych vařila umejvala žehlila
vůbec si nás nevšímáš a sedíš furt jen nad pivem."
a co já na to já ji jenom přetáh´ kladivem
jak se říká ...
a když dojdou prachy a dostaví se zase hlad
tak rozmlátím na náměstí spořitelní bankomat
a rodina má zas co jíst oba nás miluje
mě a mý kladivo co mou budoucnost lehce buduje
protože ...

...vesele se žije! - Pracovní stroj

Album ...vesele se žije!
když lezu do peřin hučí mi v hlavě
ráno řve budík den začíná tmavě
do brašny gábl a zmaštěnej kroj
z člověka měním se v pracovní stroj
naskočím do vlaku na dlouhý trati
z oken se nedívám hlavně že platí
ručičky u hodin zpocený ksichty
snaží se posunout na konec šichty
jsem lidskej stroj jen stroj jen stroj
rabočij mašinoj pracovně nasazenej stroj
energy zdroj ten stroj jen stroj
rabočij mašinoj pracovně nasazenej stroj
z fabriky zničenej pracky mě bolej
pospíchám za mladou vyměnit olej
pak spolu plánujem budoucnost naši
myšlenka že je v tom chvíli mě straší
v sobotu u našich tvářit se šťastně
poslouchat názory sere mě strašně
další den zjišťuju že je neděle
zejtra zas pakárna no do prdele
jsem lidskej stroj ...
a tak mi den za dnem ubíhá život
jak padat v letadle kde chybí pilot
když robot doslouží vím kam ho dají
stroj pošlou na důchod pak zakopají
když lezu do peřin hučí mi v hlavě
ráno řve budík den začíná tmavě
nanana ...
jsem lidskej stroj ...

...vesele se žije! - Srdce evropy

Album ...vesele se žije!
v igelitce od delvity ve stanici metra
leží hlava starej báby co si cestu spletla
vajgly bys moh´ bagrem sbírat v rohu někdo chčije
leda krysám v tomhle městě vesele se žije
vzduch kolem je votrávenej stejně jako lidi
co přes velkej oblak smogu slunce neuvidí
za pivo a guláš v centru půl vejplaty necháš
někoho kdo mluví česky marně dlouho hledáš
na stopa vzal mě bavorák
řidiči řek jsem: "václavák"
z krabičky cigáro si vzal
na nic víc se mě nezeptal
už vidím město veliké
jehož sláva hvězd se dotýká
prastaré srdce evropy
co už jí prej nic neříká
po setmění na nádraží s logem českých drah
vrazí ti nůž mezi žebra ukrajinskej vrah
na perlovce slečny lačně na turisty čekají
rtěnka mejkap oční stíny nezletilost utají
k hradu dojdeš po karlově mostě na druhej břeh vltavy
legendární panovníci už však dávno vymřeli
orlojem a apoštoly proslulej je staromák
jak se nám tu krásně žije ukázal až nuselák
patron naší matky vlasti dávno ví že není fér
když stejně v krizi nahradil ho obrněnej transportér
taky už ten jeho rynek není to co ještě před nedávnem byl
fronty na pár mandarinek mcdonald nám nahradil
na stopa vzal mě bavorák
řidiči řek jsem: "václavák"
z krabičky cigáro si vzal
na nic víc se mě nezeptal
lesk a slávu starej prahy
zakryl šedej prach
srdce co má stovku věží
bije na poplach

Žádné komentáře:

Okomentovat